۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
بازدید:۴۱۱
صد آنلاین | صخره های روشه بیروت از منحصر به فردترین جاذبه های این سرزمین هستند و توجه هر گردشگری را به خود جلب می کنند.
کد خبر : ۷۴۲۴۸

به گزارش صد آنلاین ، این صخره‌ها یکی از نماد‌های مهم شهر بیروت هستند.‌

 

 

 

 



می‌توانید منظره زیباترین طلوع و غروب شهر را در کنار این صخره‌ها تماشا کنید.
صخره‌های روشه در یکی از بهترین مناطق تفریحی شهر قرار گرفته اند و در کنار بازدید از آن‌ها می‌توانید از تفریحاتی مانند قایق سواری، عکاسی، پیاده روی، شکم گردی و ... نیز لذت ببرید.

بیروت، پایتخت لبنان، بزرگترین و زیباترین شهر این کشور به حساب می‌آید و جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از مهمترینِ این جاذبه ها، صخره‌های روشه یا صخره‌های کبوتر هستند. این صخره‌ها در سواحل غربی شهر بیروت و در منطقه مسکونی-بازرگانی روشه قرار دارند و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌هایی هستند که در سفر به این شهر باید از آن‌ها بازدید کنید. اما چه چیزی باعث شهرت صخره‌های روشه شده است؟

شکل ظاهری این دو صخره را می‌توان مهمترین دلیل محبوبیت و توجه گردشگران به آن‌ها دانست. این دو صخره با ارتفاعی ۴۰ متری (در برخی منابع ۶۰ متر) درست در ساحل دریای مدیترانه سر از آب بیرون آورده اند؛ همچون سربازانی که در دروازه‌های شهر برای نگهبانی ایستاده باشند و همین موضوع سبب شده تا به این دو صخره لقب نگهبانان بیروت را بدهند.

 

صخره های روشه

 

 


یکی از این دو صخره پهنای بیشتری دارد و در زیرش، یک طاق یا کمان قوسی شکل به چشم می‌خورد. پهنای دیگری کمتر است و شمایل خاصی را در ذهن تداعی نمی‌کند. جنس این دو صخره از آهک است و بر روی بدنه شان رگه‌های سیاهی به چشم می‌خورد که آهکی بودن شان را تایید می‌کند. قدمت این دو اثر طبیعی به دوران پیش از تاریخ باز می‌گردد و گفته می‌شود که دلیل شکل گیری آن ها، جابه‌جایی لایه‌های زمین و یک زلزله عظیم بوده است.

صخره های روشه بیروت



اصلی‌ترین دلیل شهرت این دو صخره، شکل ظاهری شان است؛ اما عوامل دیگری نیز به شهرت این صخره‌ها دامن زده که از جمله شان، می‌توان به خودکشی‌هایی که در این منطقه اتفاق افتاده است اشاره کرد. همچنین فضای تفریحی جذاب در اطراف این صخره‌ها نیز از دلایل شهرت و اعتبارشان هستند. کمتر کسی ست که به پایتخت تماشایی لبنان سفر کند و بازدیدی از این صخره‌ها نداشته باشد؛ به ویژه در زمان غروب آفتاب در نواحی اطراف صخره‌ها شور و حالی به راه می‌افتد و افراد بی شماری می‌خواهند ساعات پایانی روزشان را در کنار این منظره تماشایی سپری کنند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها